ByeAlex interjú

Vasárnap este alkalmam nyílt beszélgetni, ByeAlex-szel. Sokan ismerhetjük első, bemutatkozó számát, amely az Mr2 TOP30 11. helyén is állt már, és egyre nagyobb sikereket ér el a berkeiben. A Csókolom című dalt 1 hónap alatt több mint 38 ezren nézték meg a Youtube-on és nem véletlenül. Az alternatív-indie-pop alkotás könnyed egyszerűségével, letisztult hangzásával és fülbemászó szövegével hódít. A sikert talán emeli a tény, hogy ingyenesen letölthető a Zenewebshop.hu oldalról, így is megkönnyítve elterjedését a hallgatók körében. Az első számnak hamarosan hivatalos videója készül és már új dal születéséről is hallhatunk. Váltottunk hát pár szót Alex-szel, hogy megismerjük és megtudjunk pár dolgot a továbbiakról.

Úgy másfél hete kerestem meg e-mail-ben a facebook oldalán fönt lévő címe alapján, hogy válaszolna-e pár kérdésemre… mígnem sikerült végül csetvégre kapnom.


Több helyen is hallani, hogy az első számodat 11 évesen írtad, a facebook oldaladon is közzétetted hogy ez nem így van. Hogy történt ez valójában?

Ezek óriási kisarkítások. Volt egy CLS bióm amelyben megemlítődik, hogy már 11 évesen is foglalkoztam zenével, mert érdekelt. Ez igaz is, de az a dal, amit akkor írtam, kb. olyan is, amit 11 évesen ír egy gyerek… semmi komoly.


A Csókolom az első nagy sikerű számod, vannak további terveid, és mik azok?

Ha minden jól megy, és a hó nem mos el, már héten készülhet egy klip belőle. És tervezek, igen. Most is egy új dalon dolgozom, és szeretnék mihamarabb egy kislemezt is.


Milyen lesz a klip, el lehet-e árulni már valamit?

Egy minimál klip készül, semmi extra. Volt egy ötletem, elmondtam a barátomnak, de a kivitelezés rajta áll.

Lehetek kíváncsi? :) mármint az ötletre.

Nem-nem, haha!


Most is fent van ugye youtube-on a Csókolom, az alatta lévő kis animáció honnan jött?

Nekem sehonnan a húgom rajzolt, Ati meg animált. Én csak nem akartam úgy feltenni a zenét, hogy egy sima képpel.

Van egy papírzacskós angyalka benne, amit nem igazán értek…

Ezen nincs is mit érteni. Én sem értem Alex Pardee rajzait, de k*rva jól néznek ki! :D


Milyen érzés volt visszahallani magad a rádióban?

Az igazság az, hogy még nem hallottam magam rádióban. Nem nagyon hallgatok rádiót, de követem az MR2 Facebook oldalát, és az rettenetesen jó érzés, mikor látom, hogy engem kérnek, vagy keresnek. Meg ugye sok ismerős is tájékoztat. Általában külföldi rádiókat hallgatok, azon is tört, elektronikus zenét. Az MR2 tevékenységét viszont mindörökké tisztelni fogom!


Mikor írtad a Csókolom-ot, és szól valakihez?

Nem most írtam már. Egy jó ideig eltartott mire találtam olyan hangmérnököt-stúdiót, akivel jól kialakíthattam a megszólalását. Az, hogy kihez szól ... maradjon titok!


Dolgozol még valamin a ByeAlex-en kívül?

A My gift to You. Ez egy zenei projekt, amit egy barátommal, Nagy Attilával csinálunk. Vannak már kis eredményeink, de ez csak egy projekt.


Van esetleg a számmal célközönséged?

Remélem, hogy nem kezdenek el máris skatulyázni, hogy ki is lehet a célközönségem. Minden szám tetszik, akinek tetszik…


Tényleg, te miket hallgatsz?

Huh…
Imádom a zenét. Számomra… A zene minden. ahogy Nietzsche mondja: "Zene nélkül az élet tévedés volna." Igaza van. Elég sokfelé hallgatózom, alapvetően rock és metál az alapvonalam. Itt ... a Cradle of filth-től kezdve, a trendi poszt hardcore zenékig, mint a Bring me The Horizon. Vagy a deathcore csapatok, mint egy Emmure, egészen odáig, hogy 30 Seconds to Mars, Biffy Clyro vagy Maroon5 sokféle benne van… Aztán figyelem a tört elektro dolgait, dubstep, breakcore ilyenek. Nagyon szeretem az elvetemült breakcore dolgokat vagy pl az ambient zenéket… Az amolyan jó, igazi és sötét témákat... Lustmord természetesen egy istenség! Az underground magyar hip-hop is nagy hatással van rám. Szeretem, sokat ad. Persze, akit érdekel a zene, az hallgasson komoly zenét is. Szóval ... sokfelé figyelek.


Vágysz "névre" a zeneiparban?

Aki azt mondja, hogy nem szeretne a zenéjével figyelmet felkelteni, az hazudik. Persze, szeretném, ha minél többen figyelnének a zenémre, és a jövendőbeli zenéimre.


Mik adnak most ihletet? Írtad, hogy jelenleg is írsz dalokat, illetve hogy szeretnél kislemezt. Témájukban mi rájuk a jellemzőbb?

Hmm ... kis zenei projektemben Ati barátommal, a My Gift to You-ban jól megfogalmaztam ezt. Már ott is épp egy kislemezzel készülünk Sóhajok a városból címmel. Nos, ez ad ihletet ... "A város"

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...