Új évad, új társulat - Szeptembertől újraéled a Nemzeti Színház

Az színházi élet nem áll meg a Nemzetiben, ahol újabb darabok kerülnek bemutatásra egy újabb évad nyitásakor. Öt nagyszínpadi és öt stúdiószínpadi bemutatót terveznek a Nemzeti Színház a következő évadában, amely szeptember 27-én kezdődik, Tamási Áron Vitéz lélek című drámájának premierjével. Az első premierre a jegyek már mind elkeltek, hiszen a belépőket a direktor, az új társulat tagjaival árusította a budapesti Vörösmarty téren május végén. Az új évad előadásaira majd csak augusztus közepétől lehet jegyeket és bérleteket váltani, a Nemzeti Színház pénztára és az Andrássy úti jegyiroda augusztus 21-én 10 órakor nyit.

A Vitéz lélek című előadás főbb szerepeiben Trill Zsoltot, valamint Horváth Lajos Ottót, Mécs Károlyt, Martinovics Dorinát, Tenki Rékát és Reviczky Gábort láthatja a közönség, a darabot Vidnyánszky Attila rendezi.


A nagyszínpadi bemutatók:
  • A sorban ezután az első, a november 29-én debütáló Paul Claudel és Arthur Honegger Johanna a máglyán című darabja.
  • Ezt követően február 7-én lesz William Shakespeare Ahogy tetszik című művének premierje Silviu Purcarete rendezésében.
  • Nem sokkal utána pedig március 7-én Petőfi Sándor János vitézét mutatják be, amit Vidnyánszky Attila állít a színpadra. 
  • Az évad utolsó nagyszínpadi bemutatója május 16-án lesz, akkor láthatja először a közönség Witold Gombrowicz művét, az Operettet a lengyel Andzrej Bubien rendezésében.
A Gobbi Hilda Színpadon négy új darabot mutatnak be: 
  • Október 19-én lesz Ion Luca Caragiale Zűrzavaros éjszaka című művének premierje. 
  • Pilinszky János KZ Oratóriumát, Maár Gyula rendezi, amiben Törőcsik Mari, Nagy-Kálózy Eszter és Nagy Mari is szerepeket kapnak. A premiert 2014. január 27-én tartják. 
  • Március 22-én lesz Galambos Péter és Kovács Cohner Róbert Boldogságtöredék című darabjának bemutatója. 
  • Itt végezetül pedig Weöres Sándor Psychéjét, Vidnyánszky Attila rendezésében mutatják be április 26-án a nagyközönségnek.

A Kaszás Attila Teremben egy bemutatóval várják a közönséget. Gorkij - Éjjeli menedékhely című drámáját az orosz Viktor Rizsakov viszi színre június 8-án.
Forrás: MTI

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...