Amerikai Palacsinta - Egy jenki reggeli


Jó néhány hónapja már, hogy felötlött bennem a gondolat, valamilyen új, a megszokott pirítós vagy rántotta ízvilágán túllépve kellene reggeli készítenem. Még aznap eldöntöttem, amerikai palacsintát készítek. Kerestem néhány receptet hozzá, mára pedig már fejből, minden héten elkészítem. Én egy olyan változatot részesítek előnyben, amelyben csak olyan alapanyagok vannak, amelyek mindig megtalálhatóak itthon. Csupán néhány dolog szükséges hozzá, és igazán finom, különleges eredményt kaphatunk. A gyerekek odavannak érte, és garantálom, hogy az édesszájú felnőtteknek is az egyik kedvenc reggelijük lesz. Lássuk a receptet!

Hozzávalók:

30 dkg liszt
1/2 csomag sütőpor
1 tojás
1/2 teáskanál só
1 csomag vaníliás cukor
3 teáskanál cukor
4 dl tej
5 dkg vaj
(Ha fahéjasat szeretnénk, adjunk hozzá 1 teáskanál fahéjat is.)

Elkészítés:
Egy magas tálban a lisztet, sütőport, sót, cukrot, vaníliás cukrot, tejet, vajat és a felvert tojást összekeverjük. A kész tésztát merőkanállal öntsük a forró, kivajazott palacsinta sütőbe, a palacsinta átmérője kb. 10 cm legyen. Az amerikai palacsinta tésztája elég tömény, így nem folyik teljesen szét a serpenyőben. Süssük mindkét oldalát 1-2 perc alatt aranybarnára. Hagyományosan tálalhatjuk csokoládé öntettel, juharsziruppal, de mézzel, lekvárral is nagyon finom.

Én "töltelékként" - a fent említetteken kívül - még egyszerű cukrozott kakaóport is szoktam használni, ha épp nem találok mást, a forró palacsinták között ez is szépen megolvad. Ám a kedvencem, ha a rétegek közé Nutellát töltök. :)

Ez a reggeli rendkívül finom, tápláló, és általa változatosabban készíthetünk ételt a nap jobb indításához.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...