Marco Simoncelli
(1987-2011)
1987. január 20-án született Cattolica-ban, Olaszországban. Karrierjét hétévesen, minimotorozással kezdte. 1999-ben és egy évvel később egyaránt bajnok lett ebben a kategóriában.
2001-ben, mindössze tizennégy évesen már az olasz 125-ös bajnokságban
indult. 2002-ben az Európa-bajnokságon szerepelt, amelyet újoncként rögtön meg is nyert. A MotoGP 125 köbcentiméteres géposztályában 2003-tól kapott teljes szezonra szóló szerződést, az Apriliával versenyző Matteoni Racing színeiben versenyezte végig az idényt.(1987-2011)
2004 |
2004-ben, a Spanyol Nagydíjon
megszerezte első győzelmét a nyolcadliteres géposztályban. Bár a szezon
során még egyszer, Csehországban pole-pozícióból indulhatott, ebben az
évben már nem sikerült többször dobogóra állnia.Addigi legsikeresebb szezonját 2005-ben
futotta. A spanyol versenyt ugyanúgy megnyerte, 2004-gyel ellentétben
azonban még ötször állhatott dobogóra, négyszer harmadikként, egyszer
másodikként.
Az idényt jó teljesítményének köszönhetően ötödikként
fejezte be, ez 250-es szerződést ért neki.
2006 |
2006-tól kezdve a 250 köbcentiméteres géposztály tagja volt. Első, és mint később kiderült, egyetlen csapata a Gilera volt.Első idénye a géposztállyal való ismerkedés jegyében telt, legjobb
eredménye egy hatodik hely volt. Az évadot a tizedik helyen fejezte be,
92 ponttal a neve mellett. A 2007-es év ugyanígy telt el, a legjobb eredmény ismét egy hatodik hely volt, ismét tizedikként zárt, ezúttal 97 ponttal.Pályafutása legsikeresebb szezonja a 2008-as volt. Bár a szezon első két versenyén, Katarban és Spanyolországban kiesett, a hátralévő versenyek közül csak kettőn, a kínain és a san marinoin nem állhatott dobogóra.
2009 |
A 2009-es évad egy sérüléssel indult, emiatt ki kellett hagynia a szezonnyitó Katari Nagydíjat.
Japánban már az első helyről indulhatott, ám ekkor még csak a
tizenhetedik lett. Később fokozatosan formába lendült, és folyamatosan
harcban állhatott a legjobbakkal.A világbajnoki címet ezúttal nem sikerült ismét megszereznie.
A királykategóriába 2010-re, a Gresini Racing csapatával került fel. Csapattársa a szintén olasz Marco Melandri volt.Egy szezon előtti teszten, Sepangban kétszer is esett, az egyik alkalommal megsérült a bukósisakja is, ám
kisebb sérülésekkel megúszta.
Az idény során stabil középmezőnybeli versenyző volt, többnyire a
hatodik és a tizedik hely között zárt. Legjobb eredménye egy negyedik
hely volt, amit Portugáliában ért el.
2011 |
2011-re
fejlődést mutatott előző évi teljesítményéhez képest. Az évet egy
ötödik hellyel kezdte, majd Jerezben az első helyről esett ki. Franciaországban a második helyért harcolt Pedrosával.
A csatának végül ütközés lett a vége, amelynek következtében Pedrosa
eltörte a kulcscsontját. A balesetben Simoncellit találták vétkesnek.A büntetése miatt végül csak ötödik lett.
Le Mans-i balesete miatt egy elbeszélgetésre hívta őt a
versenyigazgatóság, majd az időmérőn megszerezte pályafutása első
királykategóriás pole-pozícióját.
A verseny a gyenge rajt miatt nem sikerült jól, végül csak hatodik
lett. Két versennyel később, Assenben ismét ő indulhatott az első
helyről, ám a második kanyarban ütközött Lorenzóval,
ezután pedig a mezőny végéről kellett folytatnia a versenyt, ahonnan a
hatodik helyig sikerült előre jönnie. Első dobogós helyezését
Csehországban szerezte, itt harmadik lett.
A végzetes baleset |
2011. október 23-án, a MotoGP Maláj Nagydíján, Sepangban
halálos kimenetelű balesetet szenvedett a verseny második körében. A
Sepang International Circuit 11-es kanyarjában sodródott le a pályáról,
és miután visszatért a pálya ideális ívére, a mögötte érkező Valentino Rossi és Colin Edwards
már nem tudták elkerülni a balesetet. Az ütközés következtében
Simoncelli bukósisakja leesett, majd a pilóta percekig eszméletlenül
feküdt az aszfaltcsíkon. A versenyt azonnal piros zászlóval
megszakították, Simoncellit pedig a pálya melletti mobil kórházba
szállították. Bár 45 percig próbálták újraéleszteni, helyi idő szerint
16:56-kor hivatalosan is bejelentették, hogy belehalt sérüléseibe.Később, egy sajtótájékoztató keretében elmondták, hogy Simoncelli halálát súlyos nyaki, fej- és mellkasi sérülések okozták.A baleset további két érintettje közül Colin Edwardsnak kiugrott a válla, míg Valentino Rossi sértetlenül megúszta a balesetet.
Szertartás |
Búcsúztatására a család lakhelyén, Corianóban
került sor október 27-én, ahol a rajongók számára szervezett nyilvános
búcsúztatáson Simoncelli holtteste egy nyitott koporsóban volt, itt
róhatták le kegyeletüket szurkolói. A szertartás során előkerült a 2009-es vb-győztes Gilera, valamint a 2011-es Honda is, amellyel utolsó szezonjában versenyzett A résztvevők száma mintegy húszezer volt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése