Magyar aranyérem a paralimpia első napján!

Alig több, mint 2 héttel azután, hogy véget ért a XXX. nyári olimpia programja, látványos és egyben emlékezetes nyitóünnepségen lobbant fel szerdán a XIV. paralimpiai játékok lángja Londonban. A 33 fős magyar küldöttség már az első napon is érdekelt volt úszásban, asztaliteniszben és sportlövésben. Az uszodában pedig már aranyérmet is ünnepelhettünk Sors Tamás révén, aki megvédte Pekingben nyert címét 100 méteres pillangóúszásban!

A nemcsak címvédő, hanem a jelenlegi világcsúcsot is magáénak tudó úszónk a legjobb idővel került a fináléba, egyedül neki sikerült 1 percen belül kerülni - 59.94 mp-el -, közel 2 másodpercet adva a második helyen finalista spanyol sportolónak. Így bizakodva várhattuk az esti finálét, ahol Sors mellett az élete első paralimpiáján részt vevő 18 éves Tóth Tamásért is izgulhattunk.

Az esti döntőben pedig a többszörös világ- és Európa-bajnok pécsi úszó végig vezetve diadalmaskodott az S9-es sérültségi kategóriában. Féltávnál még fél testhossz volt az előnye, végül a győzelmet ennél kisebb különbséggel szerezte meg az ausztrál Matthew Cowdrey elől, aki Athénban állhatott a dobogó legmagasabb fokára ebben a számban. Sors 59.54-es időeredménnyel csapott célba, ezzel megszerezve küldöttségünk első érmét.

"Szerettem volna világcsúccsal nyerni (59.23), persze ezzel együtt örülök az első helynek.Láttam a végén, hogy jön az ausztrál, és imádkoztam egy jó benyúlásért, sikerült. Külön öröm számomra, hogy öt éve veretlen vagyok ebben a számban, és az, hogy nem lett világcsúcs, azt jelenti, hogy maradt még bennem. Jó formában érzem magam, két súly helyett már két rakéta van a lábamon, várom a holnapi 100 méter hátat. Az uszoda hangulata fantasztikus volt, annyira izgultam a hangzavarban, hogy csak a végén mertem felnézni a lelátóra. Köszönöm, hogy ennyi magyar szorított nekem!" - nyilatkozta Anatolij Petrov tanítványa, aki ma 100 háton, majd a későbbiekben 400 gyorson, 50 gyorson, 200 vegyesen és 100 gyorson is elindul Londonban.

A finálé másik magyar résztvevője, az újonc Tóth Tamás a hetedik helyen zárt.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...