Kemény Dénes nem ül többé a válogatott kispadján

A magyar férfi vízilabda válogatott szövetségi kapitánya, Kemény Dénes bejelentette visszavonulását, így távozik a vezényletével zsinórban három olimpiai bajnoki - Sydney, Athén, Peking - címet szerző nemzeti gárda éléről. A szakember ideiglenes helyettesítésére Benedek Tibort és Mátéfalvy Csabát kérte fel a Magyar Vízilabda Szövetség. „Minden olimpia után voltak érvek és ellenérvek a folytatást illetően. Most az ellenérvek győztek. - mondta el a 16 év együttműködés után távozó szövetségi kapitány. 

Nem volt könnyű a döntés, mert az elmúlt 16 évben rengeteg örömet kaptam a játékosaimtól, a munkatársaimtól, a szurkolóktól. Mindig igyekeztem munkával, figyelemmel, szeretettel viszonozni, remélem, valamennyire sikerült.” - mondta Kemény Dénes, akinek a szövetséggel kötött szerződése ez év végéig szól. 


A kérdésre, hogy nem bánta-e meg, amiért Peking után elvállalta az újabb ciklust, így felelt: „Azt bántam meg, hogy Athén után elvállaltam... Na jó, Peking után, kockáztatva a londoni gyengébb szereplést is, gyáva lépésnek éreztem volna, ha nem folytatom, mert nagyon nem álltunk jól. Tudtam, hogy nehéz lesz, jeleztem is ezt mindenkinek és tényleg nehezebb volt, mint előzőleg bármikor."



A kapitány kitért rá, hogy van mire büszkének lennie. „A csapat eredményei, a 12 évig tartó olimpiai veretlenség és játékosaim sportemberi kisugárzása új dimenzióba emelte a vízilabdázást Magyarországon, sok-sok gyerek választja nap mint nap ezt a gyönyörű sportágat.”- mondta. 

Kapitányi pályafutása legemlékezetesebb pillanataként az első aranyérmet említette 1997-ből, a sevillai Európa-bajnokságon. "Megjegyezném, hogy nem a fiúk dobtak akkor be a medencébe. Magamtól ugrottam be, mert annyira megörültem, hogy lefújták a mérkőzést." 

A jövőjét firtató kérdésre pedig, arra, hogy mit fog csinálni, ezt válaszolta: „Fogalmam sincs és most nem is igazából gondolkozom ezen, már annak is örülök, hogy ezt a fontos döntést sikerült átgondoltan meghozzam. Köszönöm mindenkinek a segítséget, aki ebben a hosszú időszakban a munkámban mellettem állt, köszönöm a szurkolók szeretetét és sok sikert kívánok az új feladatokhoz!” 





Kemény Dénes a sportág történetének legeredményesebb szövetségi kapitányává vált. A rendkívül sikeres pályafutás pedig mind a képekben, mind a statisztikákban megmutatkozik: Kemény kapitányi időszaka alatt a magyar válogatott 29 világversenyen szerepelt és 24 alkalommal éremmel tért haza



A legemlékezetesebbek - a teljesség igénye nélkül - : 
Olimpia: arany (2000, 2004, 2008)
Világbajnokság: arany (2003), ezüst (1998, 2005, 2007)
Európa-bajnokság: arany (1997, 1999), ezüst (2006), bronz (2001, 2003, 2008, 2012)
Európai Nemzetek Ligája: arany (2000)
Világkupa: arany (1999), ezüst (2002, 2006), bronz (1997)
Világliga: arany (2003, 2004), ezüst (2005, 2007), bronz (2002)
Magyar Sportújságírók Szövetsége (MSÚSZ) választásán ötször lett az Év szövetségi kapitánya (1999, 2000, 2003, 2004, 2008). 



2000-ben a Sydney-i olimpiát követően a Magyar Köztársasági Érdemrend tisztikeresztjét, 2003. augusztus 20-án a Magyar Köztársasági Érdemrend középkeresztjét, 2004-ben az athéni olimpia után a vízilabda válogatott címvédéséért a Magyar Köztársasági Érdemrend középkeresztjét a csillaggal kitüntetést kapta


2006. december 9-én a Demján Sándor által alapított Prima Primissima díjban részesült. 2008. augusztus 29-én a pekingi olimpiát követően az immáron háromszoros olimpiai bajnok szövetségi kapitány a Parlament kupolatermében a Magyar Köztársasági Érdemrend nagykeresztjét vehette át
2008 novembere óta Budapest díszpolgára. A miskolci Egyetemvárosban épült Sportuszodát róla nevezték el
2011. május 6-án az Úszó Hírességek Csarnokának tagjává avatták, bizonyítva ezzel, hogy a kapitány nemcsak a sport nagyjai közé, hanem a sportrajongók emlékezetébe is beírta magát. 

Köszönjük! 







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...