A Nike evolúció, már több mint 40 éve

A Nike már 1971 óta készít cipőket a jellegzetes "pipája" alatt. Ma már köztudott, hogy nevét a győzelem görög istennője után kapta és hogy a logó szinte csupán a véletlennek köszönheti létezését. A Nike jelzése egyébként némelyek szerint az istennő szárnyát hivatott szimbolizálni, amelynek tervét Carolyne Davidson alkotta meg és Phillip Knight (társalapító) 35 dollárt fizetett neki érte. Az ideológia egyszerű volt. Mindenki számára elérhető, kényelmes és jól kinéző futócipőt gyártani, hogy a sport ne csak a klubokban legyen divat, de az emberek életében is megállja a helyét. Termékeit ma már a Nike név mellett számos márkanév alatt forgalmazzák, de 2003-ban ők mentették meg a Converse céget is a teljes csődtől azáltal, hogy felvásárolták. Ma már a Nike természetesen önálló vállalatként is a világ első számú sportruházati és sportszergyártója. 


Stephen Cheetham egy Londonban élő és alkotó grafikus, aki letisztult munkáit kívánja a világ számára bocsájtani. A Nike évtizedeit bemutató alkotása egy saját kezdeményezése - nem megrendelésre készült. Elmondása szerint, azért pont ezt a márkát választotta, mert egyszerűen szereti. A képein ha nem is az összes, de valószínűleg a legjelentősebb cipők design-ját mutatja be a maga egyszerűségével. A minimalista megfogalmazás természetesen nem vesz el az értékből, így tökéletesen felismerhető az, amit talán még mi is hordtunk. A 70-es évek sikereitől a 2000-es években bemutatott darabokig vonultat fel jó néhányat a mindössze négy képen, ez azonban akármennyire is tűnik kevésnek, sokat árul el a divat és a sport világát is alakító világmárkáról. Korábbi cikkeink segítségével az aktuális trendet is megnézhetik olvasóink, így mindenki maga dönti el, szerinte hogy festenek az első jelentős darabok 2013-ban. Vajon melyik évben volt a legdivatosabb? 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...