Az Artifox asztal - A minimalista rend lelke

Találtam még pár éve (hónapja (hosszú ideje)) egy gyönyörű, elegáns asztalt, amely végre praktikus.

Hosszú idő telt el az utolsó posztom óta, de idén úgy döntöttem, újra aktiválom magam. Számos dolgot elterveztem és nem úgy jöttek ki, mint azt szerettem volna, de ennek fő oka a lustaság volt. 
Nos elsőként tehát ezzel megküzdve, újra ajánlatokkal látom el ezt a csekély jelentőségű blogot.

A poszt apropója, hogy a szép dolgok jók, és ezeket fedezzétek fel ti is. Még körülöttem is túl nagy a zűrzavar, ezt pedig most a környezeti tényezőre értem. Az én asztalom kupis. Van rajta (és mellette) minden, ami csak kellhet, de ez lényegesen több, mint amennyi egy asztalon kényelmesen elférne. Ez pedig ott kezdődik, hogy kábelek, tolltartók, elektronikai kütyük, irattartók, satöbbi, mert egy kezdő grafikus minden inspirációját az asztalán tartja (és mellette, és alatta és a falán és az ágya mellett...).

Egy egyszerű kábelrendező persze megoldaná részben a gondjaimat, de én inkább az asztalon lévő toll és polc kupacok mögé rejtem őket. Ez rossz és részben lustaság. Ahhoz tehát, hogy leküzdjem a lustaságot, le kell küzdenem a káoszt, ami körülöttem uralkodik. Ehhez az ember ilyenkor szívesen néz olyan dolgokat, amik kényeztetik a szemét, amolyan "inspiráció gyűjtés" néven. 


A bejegyzés azonban az Artifox asztalairól szól, amik nem csak a szemet gyönyörködtetik, de rettentő praktikus és okos megoldásokat vonultatnak fel. Most szögezném le, hogy a termék már most dizájn ikon, így rettentő drága. Tehát azoknak, akik úgy olvassák ezt a posztot, hogy vennének egyet, inkább csak ötletgyűjtésnek ajánlom. (Persze aki szeretne, az a weboldalukon beszerezhet egyet, gondolom.) A második apropó, csak hogy el ne felejtsem, hogy miközben arra próbáltam rájönni, hogy mi lehetett a neve annak az asztalnak, ami annyira tetszett egykor, rátaláltam arra, hogy azóta kijöttek egy felújított változattal desk 02 néven, ami még egyszerűbb.



Mitől lesz egy asztal ikon? 

Azt tudjuk, hogy minden használati tárgyunkat formatervező tervez. Azonban a formatervező is ember, így hajlamos átesni a lécen és egy termék vagy praktikus, vagy szép. Élő példaképpen említeném az Apple termékeket, melyek régen szépek és praktikusak voltak. Azonban Jony Ive is megöregedett és az általa fémjelzett termékek szépek, ám már egyre kevésbé praktikusak (lásd: új macbook). 


Az asztal asztalos munka, aminek persze mindamellett, hogy egy asztal, bizonyos értelemben egyfajta esztétikai élményt is kell nyújtania, hiszen ha kiválasztottuk, hazavittük, velünk fog élni és a mindennapjaink részét képezi, tehát, legyen szép. Ha ez sikerült, akkor legyen hosszú távon szép, és ha változna az izlésvilágunk, bele tudjuk illeszteni valahogy. Ez az asztal azonban, hogy ezt teljesítette, mivel modern kialakításával akár a régies, akár a letisztult környezetbe illeszkedik, könnyen mondhatjuk, hogy hosszú távon szép lehet. A többi ezen felül jön. Az asztalban ugyanis itt kábelrendezők mellett, azokat és az eszközeinket tartó rések lettek kialakítva, hogy a mai kütyük uralta világunkban el is férjünk az asztalunkon. Például ha én itthon az asztalra teszem a laptopomat, a telefonomat, a tabletet, a könyvet, a határidőnaplómat, már a fél asztal tele, pedig ezek beleállítva valamibe, mennyivel kevesebb helyet foglalnak. De állítva nem lehet tölteni. Hacsak nincs neki rés. Igen, ez az asztal, az ilyen faékszerű egyszerű dolgok miatt ilyen jó.


Tehát egy asztal akkor jó, ha használható hosszú távon és úgy szép, hogy a változó izlésvilágunkban is találunk neki helyet. A képek és a videók remélem segítettek és
Köszönöm, hogy végigolvastad, remélem még visszatérsz!






Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...